לטיול הבא שלכם השאירו פרטים



    שכונות בסלוניקי שאסור – פשוט אסור – להחמיץ את הביקור בהן

    מאת: אבי בן מאיר אזולאי

    האם אתם מתכננים לבקר בסלוניקי אבל אינכם יודעים איפה להתחיל (להמשיך ולסיים…) את הביקור בעיר המיוחדת והמרתקת הזאת? אם אתם נמנים עם מי שלא יוצאים לטיול לפני שהם מתכננים אותו לפרטיו, אנחנו ממליצים לכם לקרוא את המידע המובא כאן, כדי שתוכלו להפיק את המרב והמיטב משהייתכם בעיר.

    בחרנו להציע לכם ביקור בחמש שכונות, אשר שהייה בעיר אינה שלמה ואינה מושלמת ללא ביקור בהן:

    1. קו החוף – הטיילת של סלוניקי

    הדבר הראשון שחשוב לדעת ולזכור כאשר אומרים ושומעים את המלה סלוניקי הוא – הטיילת המפורסמת שלה. הטיילת האינסופית, לכאורה, משתרעת מהנמל עד לאולם הקונצרטים של העיר, עוברת דרך מקומות מושלמים בתמונה.

    תוכלו ללכת מהמגדל הלבן מעבר לחוף הים וליהנות מבריכת הים וצליל המים המרגיע. מומלץ לעצור ליד מתקני המטרייה, כדי לצלם כמה תמונות למזכרת מהמקום הבלתי נשכח (האתר הכי מצולם בעיר).

    אם מתחשק לכם להירגע וליהנות מהנוף, תוכלו לשבת באחד מבתי הקפה הרבים המשקיפים לים. כך או כך, קו המים של סלוניקי הוא מקום שאסור לפספס!

    2. Ladadika

    ההצעה הבאה שלנו לסיורים בעיר היא הרובע הבוהמי של סלוניקי – לדאדיקה. רחובות המרוצפים והבניינים בצבעים בהירים הם ציוריים כמו שתוכלו לדמיין.

    ה- Ladadika מלאה במסעדות יווניות מסורתיות הנקראות טברנות, בהן תוכלו ליהנות ממטעמיו וממעדניו של המטבח היווני המשובח והטעים בסביבה מסבירת פנים.

    ברגע שהשמש שוקעת, המוזיקה מתגברת ואנשים קמים על הרגליים לרקוד את הריקוד היווני המסורתי – סירטאקי!

    אל תחמיצו הזדמנות ליהנות מחוויה בלתי נשכחת זו ואולי תלמדו לרקוד את סירטאקי!

    3. אנו פולי (העיר העליונה)

    ביקור באנו פולי (העיר העילית) בוודאי יעביר אתכם לעידן אחר. העיירה העליונה ממוקמת בגבעות שמעל העיר התחתית של סלוניקי.

    אחת האטרקציות המרשימות במקום זה היא הטירה בת מאות השנים. סביב חומות המבצר העתיק הזה יש רחובות מלאים בטברנות ובבתי קפה.

    עם זאת, המקום הבולט ביותר בשכונה זו הוא הנוף עוצר הנשימה של העיר הנשקפת מלוא העין מהטירה הישנה. תיהנו מארוחת צהריים כאן עם הנוף המדהים הזה של מרכז העיר.

    4. נאה קריני

    על אף שהביקור בה כרוך בנסיעה ממרכז העיר אל מחוץ לה, אנו בסלוניקי אי אל ממליצים גם לבדוק את Nea Krini! בשכונת קלמריה, שכונה מחוץ למרכז העיר השוכנת ומשתרעת במקביל לים.

    כמה מהמסעדות הטובות ביותר בעיר ממוקמות כאן. תיהנו מארוחת הערב הרומנטית שלכם עם נוף מרגיע של האופק. לאחר מכן, מומלץ לסיים את הערב האחרון שלכם לטיול בחוף הים.

    5. שוק קפאני

    אין דרך טובה יותר ללמוד עיר חדשה מאשר לעבור בשוק הגדול ביותר שלה, להריח ניחוחות של תבלינים, לטעום מוצרים מקומיים טעימים וללמוד על תרבויות אחרות. אם התיאור הזה מעורר בכם חשק ותיאבון – אל תחמיצו ביקור בשוק קפאני. קפאני הוא שוק רחוב במרכז סלוניקי, שמציע מגוון פירות, ירקות ומוצרים טעימים שידגדגו את החושים שלכם ( ואולי אף ישכרו אותם…) הקדישו זמן לחקור טעמים ותרבות חדשים. ובכל פעם שתריחו או תטעמו אוכל יווני תיזכרו בו במקום ובו בזמן בביקור החווייתי והבלתי נשכח שהיה לכם בסלוניקי.

    *

    אנו מקווים שנקודות הציון שסימנו עבורכם בשכונות היפות, הנעימות והטעימות בסלוניקי יאפשרו לכם להפיק ולמצות מהשהייה בה את החוויה האולטימטיבית. אנחנו מזמינים אתכם ולהשתמש בדף הפייסבוק ובאינסטגרם שלנו – סלוניקי איי אל כדי שנוכל לעקוב אחריכם בסיוריכם ברחבי העיר היפה הזו. נשמח להיות נגישים וזמינים עבורכם לכל שאלה; נשמח לספק לכם מידע, הצעות, המלצות. אנחנו שמחים וגאים להיות דף הבית שלכם, במלוא מובן המלה, בעת ביקורכם בסלוניקי.

    בילוי נעים וחוויה בלתי נשכחת!

    הכותב, אבי בן מאיר אזולאי, יועץ תקשורת בעל ניסון רב, כיום בעל חברת טיולים 'סלוניקי איי. אל' בעיר סלוניקי וצפון יוון. מקדם ומעודד תיירות ישראלית ליוון ומקיים קשר הדוק וישיר עם הקהילה היהודית בסלוניקי, עם נציגי עיריית סלוניקי ואף שוקד על מספר פרויקטים לחיזוק הקשר עם ישראל.

    החזקות שלנו

    אוכל כשר בטיולים מאורגנים

    מדריך דובר עברית

    עדכונים שוטפים ללא עלות

    הסעות וטיולים פרטיים

    לטיול הבא שלכם השאירו פרטים



      חברת מדיה דיגיטלית חברת מדיה דיגיטלית