לטיול הבא שלכם השאירו פרטים



    סיורי יקבים בסלוניקי וצפון יוון

    אנו מפגישים את המטיילים שלנו עם יצרני יין מקומיים, יקבים קטנים, משפחתיים ויקבים גדולים ונהנים מהדרכות שונות ביקבים ומטעימות יין.

    הביקור ביקב כולל סיור מודרך ביקב ובמוזיאון המפורסם (צולם לאחרונה בתכנית 'שמיים פתוחים' עם גיל חובב), בתום הסיור נתכבד בטעימות יין אדום ויין לבן תוצרת היקב.

    ניקח אתכם ונבקר ביקב מפורסם עם היסטוריה שמתחילה בסביבות שנת 1905. מאז ועד היום – שלושה דורות ממשיכים את ייצור היין האיכותי הידוע ביוון מכרמים פרטיים המשלבים את האמנות, המסורת והטכנולוגיה המודרנית.

    הכרמים המסורתיים של היקב ממוקמים במורדות היקב באזור נרחב ומרהיב לעין. בכרמים מגדלים זנים מסוגים שונים כולל הזן רודיטיס – זן שאותו שיבח מאות בשנים איל היין היווני דיוניסוס עם ניחוחות נהדרים, טעם עשיר ויין לבן נהדר.

    מפעלי היקב נמצאים גם קרובים לכרמים. מדובר בקומפלקס אדיר ומודרני עם ציוד מכני תפעולי מתקדם, מכבשי ענבים, מיכלי קירור בהם מתסיסים את יינות היקב עם בקרה קפדנית ויכולת לשמור את הארומה העשירה המאפיינת את היינות המיוחדים של היקב.

    טיולים קולינריים 

    האוכל היווני תופס מקום חשוב בתרבות העתיקה והעכשווית. סיפורי המיתולוגיה מנציחים את דימיטרה – אלת התבואה, ואת דיוניסוס – אל היין. שניהם היו האלים הפופולאריים ביותר בקרב בני האדם. המטבח היווני פשוט ולא מתחכם, אך למרות זאת טעים להפליא, וכמובן שבטיול ביוון לא רק נהנים מנופים מפעימים, אלא גם ממטעמי המטבח היווני האותנטי. האוכל היווני אנין טעם ומיוחד, הריחות נעימים, והטעמים כובשים. היוונים במשך שנות הכיבוש הארוכות על ידי האימפריה העות'מאנית למדו לבשל מאכלים שלהם השפעות מזרחיות רבות ומגוונות.

    קולינאריה מקומית: מומלץ לנצל את מזג האוויר הקריר כדי לטעום את המאכלים הסלוניקיאים הידועים. סלוניקי תתגלה לכם מיד כפנינה קולינרית. יש בה כל מה שצריך בשביל לעשות אוכל טוב: שמן זית מדהים, ירקות נהדרים, פטה בטעם גן עדן ואוזו.

    אל תפסחו על כמה מהמאכלים הבולטים יותר שאתם חייבים אבל חייבים לטעום בסלוניקי:

    אוזו. חשוב להתחיל במשקה הפופלארי – האוזו. קודם כל, באמת ובפשטות כי הוא מאוד טעים. אלכוהול מקומי הוא אלכוהול שמתאים לאקלים, לאווירה ולכן הוא מומלץ.

    זיתים. אחרי שהרגענו קצת את הראש, אפשר לעבור ולהשביע את תאבוננו. נתחיל בקטן ולאט לאט נגביר את הקצב. תעשו לעצמכם טובה, וליד האוזו, תזמינו צלוחית זיתים. איזה אלופים היוונים. איזה זיתים יש להם. איזה שמן זית. בכל טברנה או מסעדה ובעצם בכל מקום שמגיש אוכל יש שמן זית וזיתים נהדרים.

    פטה. טוב זה כבר ידוע. הפטה הגיעה מיוון. אז היא בוודאי הכי טובה שם. ויש מלא סוגים של פטה. בשוק יש דוכנים שמוכרים עשרות סוגים: פטה צעירה ופטה מיושנת, פטה מחלב עיזים, בקר או כבשים. בטברנות מגישים אותן עם פלפלים קלויים ושמן זית, או פטה מטוגנת.

    ציזיקי. הציזיקי שתטעמו בסלוניקי הוא המשובח והמובחר ביותר. כל מה שאכלתם עד כה זה מעין ניסיון לחיקוי של המקור. הסוד טמון ביוגורט/לבנה שהטעם והמרקם שלו הוא משהו לא מהעולם הזה. הסלוניקאים יודעים את האיזון המושלם בין המלפפונים והיוגורט.

    עלי גפן. סלוניקי כונתה "ירושלים דה בלקן". עיר שהייתה מעצמה, בירה של תרבות יהודית. יצאו ממנה פיוטים וספרות והוגי דעות ומשיח אחד.. אז בדומה לעלי גפן הטעימים מירושלים גם הסלוניקאים נותנים פייט רציני למטבח הכורדי של ירושלים. הם גם מגישים אותם עם צזיקי שהופכים את המנה לשלמות.

    פאווה. הראש מסודר והבטן כבר רגועה. פאווה – הגרסה היוונית לחומוס. פאווה הוא אחד המאכלים המפורסמים והמזוהים ביותר עם האי סנטוריני, ובכל יוון הוא למעשה התשובה היוונית לחומוס. ביוון וכמובן בסלוניקי הוא חלק בלתי נפרד מכל ארוחה.

    דגים. סלוניקי היא כידוע עיר נמל, ועל כן הדגים ופירות הים בה מופלאים. על הגריל, מטוגנים, צלויים, חיים או כבושים.

    קציצות. ההפתעה הגדולה שלי מסלוניקי הייתה הקציצות. כולם יודעים שהציזיקי, הפטה, האוזו, הדגים והזיתים יהיו מדהימים. הם רכים מבפנים עם מעטפת קריספית, עשויים במידה הנכונה ותמיד תמיד מוגשים עם מתבל שמשתדך בול.

    בורקס. תשאירו עוד קצת מקום וחפשו את דוכני הבורקס. הבורקס הסלוניקאי עשוי מבצק פילו וממולא בתרד/ גבינת פטה/ תרד וגבינת פטה. רצוי לקנות אותו בדוכנים שמתמחים ומוכרים רק אותו. הוא מגיע במגשים ענקיים שחותכים מתוכם פיסה ומכניסים לשקית נייר.

    סחלב. נסיים במתוק. בחורף הסלוניקאי מוכרים ברחוב מעין גרסה של סחלב, הוא עשוי מחלב, קורנפלור ורסק תפוחים והוא מוגש עם קינמון. כיף לשתות אותו ולחמם את הידיים והטוויסט של הרסק תפוחים הוא טוויסט שכדאי ליבא ארצה.

    יאסו!

    מעוניינים להזמין טיול קולינרי לעצמכם? מעוניינים לצאת לטיול קבוצתי? – צרו קשר איתי דרך האתר, או במייל [email protected]

    החזקות שלנו

    אוכל כשר בטיולים מאורגנים

    מדריך דובר עברית

    עדכונים שוטפים ללא עלות

    הסעות וטיולים פרטיים

    לטיול הבא שלכם השאירו פרטים



      חברת מדיה דיגיטלית חברת מדיה דיגיטלית